40min 2

Münchner Quartett | Max Hanft | Howard Arman

“Totally vocal”

Thu, 23.08.18.20

KKL Luzern, Lucerne Hall

Free admission


Summer Festival

17.08.-16.09. 2018

 

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    Münchner Quartett  
    Max Hanft  piano

    “Totally vocal”

    A way to make classical music straightforward: When the workday is over but the evening has not quite begun – there’s time for music then. More exactly: for 40 minutes of music. Always at 18.20, before the “big event” symphony concerts, selected Festival artists are presented in the 40min series. Admission is free, there’s no dress code, and prior knowledge is unnecessary. For the artists not only make music but also take on the role of host and talk about what they’re playing and why they play it the way they do. Have a taste!

    Max Hanft

    Max Hanft, der in München geboren wurde und in Pfaffenhofen aufwuchs, studierte Klavier Orgel und Kirchenmusik an der Münchner Musikhochschule. Seit 1997 ist er dem Chor des Bayerischen Rundfunks eng verbunden: Als ständiger Korrepetitor begleitet er die tägliche Probenarbeit, konzertiert mit dem Ensemble im In- und Ausland und wirkt bei den CD-Produktionen mit. So entstanden Einspielungen von Kodalys Missa brevis für Chor und Orgel sowie Poulencs Litanies à la Vierge noire – ein Programm, das auch mit grossem Erfolg in der Dresdner Frauenkirche zur Aufführung gelangte. Im Dezember 2013 begleitete er den Chor bei Respighis Lauda per la natività del Signore auf dem Harmonium, im Frühjahr 2014 folgte eine Aufführung von Rossinis Petite Messe solennelle im Münchner Prinzregententheater. Eine besondere Vorliebe hegt Max Hanft für die Liedbegleitung, auf die er sich u. a. in einem Interpretationskurs bei Gundula Janowitz spezialisierte; dabei widmet er sich auch regelmässig der leichteren Muse. Im Bereich der Orgelmusik dagegen ist es vor allem das Repertoire aus der Zeit bis Johann Sebastian Bach, dem sich Hanft verschrieben hat. Seit 1999 ist er als Kirchenmusiker an St. Nikolaus bei Neuried in München tätig. Und natürlich tritt er immer wieder als Continuo-Spieler in Erscheinung, ob bei Konzerten des Münchner Rundfunkorchesters und seiner vielbeachteten Reihe «Paradisi Gloria» oder bei Aufführungen mit dem Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, mit dem er u. a. die Bachsche Johannes-Passion unter der Leitung von Ton Koopman interpretierte.

    Debut bei LUCERNE FESTIVAL am 17. April 2011 mit dem Chor des Bayerischen Rundfunks unter Leitung von Peter Dijkstra und Werken von Rachmaninow, Dupré und Kodály.

    Februar 2014

    Howard Arman

    Howard Arman, who was born in 1954 in London, studied at the Trinity College of Music in his native city and began his career as a conductor chiefly of choral works in the field of Baroque music. From 1983 to 2000 he led the Salzburg Bach Choir, with whom he performed Handel’s Israel in Egypt at the Salzburg Festival in 1995 and, in 1997, Haydn’s Lord Nelson Mass. From 1998 to 2013 he served as Artistic Director of the MDR Leipzig Radio Choir and was also a regular guest conductor of the MDR Leipzig Radio Symphony Orchestra. From 2011 to the summer of 2016 Arman held the position of Music Director at the Luzerner Theater, where he conducted new productions of Bellini’s Norma and Rossini’s Il viaggio a Reims in the 2015-16 season; on 3 June he concluded his tenure with a performance of Tippett’s oratorio A Child of Our Time. In September 2016 Arman starts his role as Artistic Director of the Bavarian Radio Choir. Arman enjoys a close association with the Handel Festival in Halle, where he undertook the first production on period instruments of Tolomeo in 1996 and, in 2009, the memorial concert for the 250th anniversary of Handel’s death as part of a Special Day conceived by him. He earned worldwide attention for his performance of the Ninth Symphony of Beethoven at the Vatican to mark the 25th anniversary of the papacy of John Paul II, which was broadcast to many countries. He has also appeared at the Vienna Volksoper, Finnish National Opera in Helsinki, and the Teatro La Fenice in Venice. Arman’s recordings of Rachmaninoff’s Vespers and Graun’s Passion cantata Der Tod Jesu bothwonEcho Klassik Awards. He has also garnered the Handel Prize of the City of Halle and the Mozart Prize of the Saxon Mozart Society.

    Howard Arman made his LUCERNE FESTIVAL conducting debut on 19 March 2013 with Poulenc’s Stabat Mater and Bizet’s Te Deum.

    August 2016

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